Sessió 06/02/2026

En la classe de hui hem fet una activitat en grup on hem investigat el portal ITEDU de la Generalitat Valenciana. Es tracta d’una web que reuneix tots els serveis i recursos digitals que la conselleria ofereix als centres educatius.

Hem anat revisant els diferents apartats del portal per conéixer millor què ofereix. Hi ha una gran varietat de recursos: des de plataformes de gestió com ITACA, que facilita la comunicació entre famílies, professorat i administració, fins a entorns d’aprenentatge en línia com Aules, que és la plataforma virtual de la GVA basada en Moodle. També hem vist eines per a fer videoconferències, molt utilitzades sobretot des de la pandèmia, així com serveis de correu electrònic i programes d’ofimàtica per al professorat. A més, hem mirat els espais dedicats a la formació digital dels docents i els programes educatius que es poden utilitzar de manera gratuïta als centres.
Més avant, hem estat comentant com és la situació de les TIC als centres on fem pràctiques. En general, hem detectat que hi ha una diferència clara entre tot el que ofereix la Generalitat i l’ús real que es fa a les aules. Encara que molts centres tenen pissarres digitals, tauletes i accés a aquestes plataformes, l’ús que se’n fa depén molt de la preparació i l’interés de cada docent. En alguns casos hem vist exemples on la tecnologia s’utilitza molt bé, però en altres queda com un recurs que s’empra poc o només de manera puntual.

Gràcies a aquesta activitat hem aprés que no és suficient tindre recursos tecnològics, sinó que també és molt important saber com utilitzar-los bé dins de l’ensenyament perquè tinguen realment utilitat.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Internet i entorns personals d'aprenentatge

Ressenya bibliogràfica sobre un article publicat en Dialnet relacionat sobre l'ús de les tecnologies en el context educatiu.

Comentari sobre un vídeo educatiu de Youtube